mgr Wioletta Januszewska stanowisko: nauczyciel nauczania zintegrowanego Zespół Szkół Ogólnokształcących Szkoła Podstawowa Nr 2 w Stargardzie Szczecińskim Os. Zachód A 5 Staż pracy: 20 lat Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2003 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2006 r.
Plan opracowano według wymagań:
Akty prawne: - Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (rozdział 3a- awans zawodowy nauczyciela). - Ustawa z 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela. - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 maja 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cele: - Podejmowanie i organizowanie działań doskonalących warsztat pracy, zgodnie z potrzebami szkoły. - Współudział w kształtowaniu wizerunku własnej placówki w środowisku, poprzez podejmowanie działań wykraczających poza obowiązki służbowe. - Uzyskiwanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Czynności organizacyjne
Zadanie: Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Sposób realizacji: analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego.
Dowód realizacji: poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.
Termin: VIII/IX 2003r.
Zadanie: Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Sposób realizacji: opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Dowód realizacji: plan rozwoju zawodowego.
Termin: IX/2003r.
Sposób realizacji: dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Dowód realizacji: gromadzenie potwierdzeń, zaświadczeń, sprawozdań itp.
Termin: okres stażu.
Sposób realizacji: sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Dowód realizacji: sprawozdanie z realizacji planu zawodowego; teczka awansu zawodowego.
Termin: V-VI 2006r.
Paragraf 5 ust.2 pkt.1
Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej.
Zadanie: Realizacja przedsięwzięcia dla uczniów kl. II – III pod hasłem „Z ortografią na wesoło”.
Forma realizacji: opracowanie regulaminu konkursu; opracowanie planu konkursu; opracowanie zestawu dyktand dla klasy II i klasy III; przygotowanie dyplomów dla zwycięzców; wyłonienie laureatów i przygotowanie zwycięzców do konkursu międzyszkolnego.
Dowód realizacji: regulamin konkursu, plan konkursu; wyniki konkursu.
Termin: III 2004r.; III 2005r.
Zadanie: Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dla dzieci kl.II – koło matematyczne.
Forma realizacji: zbadanie potrzeb uczniów; opracowanie programu zajęć; wdrożenie; ewaluacja; wskazówki do dalszej pracy.
Dowód realizacji: program zajęć; testy, konspekty zajęć.
Termin: VI 2004r.
Zadanie: Opracowanie i wdrożenie programu dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Forma realizacji: zbadanie potrzeb uczniów; opracowanie, wdrożenie; ewaluacja; wskazówki do dalszej pracy
Dowód realizacji: program zajęć; konspekty zajęć. Termin: 2004/2005
Zadanie: Realizacja przedsięwzięcia wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły.
Forma realizacji: podjęcie i ukończenie kursu: „Mierzenia jakości pracy szkoły”; opracowanie; przeprowadzenie sprawdzianów wiedzy i umiejętności ucznia kl.III; analiza wyników; opracowanie wniosków wypływających z badań do pracy własnej i nauczycieli uczących w klasach IV.
Dowód realizacji: zaświadczenie ukończenia kursu; tabele wyników; wnioski.
Termin: VI – IX 2004r.
Zadanie: Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej.
Forma realizacji: pogłębienie wiedzy i umiejętności pracy z komputerem; wykorzystanie komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach oraz zajęciach wyrównawczych: „Moje pierwsze ABC”, „Klik uczy czytać”, „Multimedialny świat Jana Brzechwy”, „Multimedialny świat Juliana Tuwima”, „Mama jest super”, „Umiem pisać”; pisanie na komputerze planów, kart do oceniania i samooceny; dokumentowanie planu rozwoju zawodowego.
Dowód realizacji: zaświadczenia o ukończonych kursach; scenariusze zajęć; pomoce dydaktyczne; testy; gromadzenie informacji na dyskietkach.
Termin: okres stażu.
Paragraf 5 ust.2 pkt.2
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły.
Zadanie: Wymiana poglądów i doświadczeń z nauczycielami nauczania zintegrowanego.
Forma realizacji: prowadzenie lekcji dla nauczycieli nauczania zintegrowanego; przygotowanie wystąpień na spotkania zespołu samokształceniowego na temat przeprowadzonych sprawdzianów wiadomości i umiejętności ucznia klasy III.
Dowód realizacji: konspekty, scenariusze lekcji, zaświadczenia dyrektora. Termin: III 2004; VI 2004r.
Zadanie: Opracowanie i udostępnienie w szkole scenariuszy zajęć i imprez szkolnych.
Forma realizacji: opracowanie scenariuszy zajęć i imprez szkolnych
Dowód realizacji: scenariusze zajęć, uroczystości szkolnych.
Termin: 2004/2005r.
Paragraf 5 ust.2 pkt.3b
Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą.
Zadanie: Opublikowanie pracy dyplomowej „Rozwój i awans zawodowy nauczyciela” napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Henryka Salmonowicza
Sposób realizacji: Umieszczenie publikacji w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.
Dowód realizacji: potwierdzenie.
Termin: 2003r.
Zadanie: Opublikowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego w Internecie.
Sposób realizacji: umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie.
Dowód realizacji: adres strony internetowej.
Termin: II 2004r.
Paragraf 5 ust.2 pkt.3c
Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym.
Zadanie: Doskonalenie warsztatu pracy.
Sposób realizacji: udział w konferencjach metodycznych, szkoleniach i warsztatach szkoleniowych, kursach w kierunku edukacji wczesnoszkolnej.
Dowód realizacji: zaświadczenia; świadectwa.
Termin: okres stażu.
Paragraf 5 ust.2 pkt.3d
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich.
Zadanie: Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt a Stargardzie Szczecińskim.
Sposób realizacji: nawiązanie kontaktu ze schroniskiem; przeprowadzenie zbiórki karmy, kocyków, misek; przekazanie do schroniska; wycieczka do schroniska – pogadanka przeprowadzona przez pracownika schroniska na temat bezdomnych zwierząt.
Dowód realizacji: zaświadczenia.
Termin: 2003/2004/2005r.
Zadanie: Współpraca z Domem Dziecka Nr2 w Stargardzie Szczecińskim.
Sposób realizacji: nawiązanie kontaktu z pracownikami Domu Dziecka; zbiórka słodyczy z okazji Dnia Dziecka; przygotowanie inscenizacji „Co słychać w lesie”.
Dowód realizacji: zaświadczenie.
Termin: VI 2004r., VI 2005r.; XI 2004r.
Zadanie: Współpraca z oddziałami przedszkolnymi szkoły.
Sposób realizacji: nawiązanie współpracy z nauczycielami klas zerowych; przygotowanie inscenizacji dla dzieci sześcioletnich.
Dowód realizacji: scenariusze inscenizacji.
Termin: XI 2003r
Zadanie: Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
Sposób realizacji: konsultacje z pedagogiem i psychologiem przy opracowywaniu programu: Program dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (trudności w czytaniu i pisaniu); konsultacje przy rozpoznaniu i rozwiązaniu problemu wychowawczego dotyczącego dziecka środowiskowo zaniedbanego.
Termin: 2004/2005r.
Zadanie: Współpraca z Stargardzkim Centrum Kultury w organizowaniu imprezy mikołajkowej dla uczniów klas O – III.
Sposób realizacji: nawiązanie kontaktu z pracownikami Stargardzkiego Centrum Kultury; zapoznanie z propozycjami imprez; ustalanie terminów; realizacja.
Termin: XI-XII 2003r.; XI-XII 2004r.;XI-XII 2005r.
Paragraf 5 ust.2 pkt.3g
Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły.
Zadanie: Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych w zakresie: nauki o rodzinie; kształcenia zintegrowanego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z elementami zarządzania placówką oświatową.
Sposób realizacji: Ukończenie studiów magisterskich na kierunku nauki o rodzinie na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie.
Dowód realizacji: dyplom ukończenia studiów magisterskich.
Termin: 2003r.
Sposób realizacji: ukończenie studiów podyplomowych w zakresie kształcenia zintegrowanego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z elementami zarządzania placówką oświatową w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.
Dowód realizacji: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Termin: 2003r.
Paragraf 5 ust.2 pkt.3h
Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawie nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
Zadanie: Organizacja i prowadzenie szkolnego konkursu dla uczniów klas III „Myślę i liczę”.
Sposób realizacji: opracowanie regulaminu konkursu; opracowanie planu konkursu; przygotowanie dyplomów dla laureatów, przygotowanie zwycięzców do konkursu międzyszkolnego.
Dowód realizacji: regulamin konkursu; plan konkursu; wyniki konkursu.
Termin: IV 2004r.; IV 2005r.; IV 2006r.
Zadanie: Podejmowanie zadań na rzecz poprawienia bazy materialnej klasy i szkoły.
Sposób realizacji: pozyskiwanie rodziców do prac na rzecz klasy; doposażenie bazy dydaktycznej w nowe pomoce; uzupełnianie oraz odnawianie sprzętu szkolnego; zakup żaluzji do sali lekcyjnej; organizowanie wycieczek, imprez klasowych i szkolnych.
Dowód realizacji: teczka wychowawcy klasy.
Termin: okres stażu.
Zadanie: Organizacja i przeprowadzenie uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego 2004/2005.
Sposób realizacji: opracowanie scenariusza uroczystości; przygotowanie programu uroczystości z uczniami klasy IIe.
Dowód realizacji: zaświadczenie.
Termin: V-IX 2004r.
Paragraf 5 ust. 2 pkt.4
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadanie: Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego dziecka przejawiającego specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
Sposób realizacji: Identyfikacja problemu; geneza i dynamika zjawiska; znaczenie problemu; prognoza (negatywna i pozytywna); propozycja rozwiązania problemu; wdrażanie oddziaływań; ewaluacja.
Dowód realizacji: opis i analiza przypadku.
Termin: okres stażu.
Zadanie: Rozpoznanie i rozwiązanie problemu wychowawczego dotyczącego dziecka środowiskowo zaniedbanego.
Sposób realizacji: identyfikacja problemu; geneza i dynamika zjawiska; znaczenie problemu; prognoza (negatywna, pozytywna); propozycja rozwiązania problemu; wdrażanie oddziaływań; ewaluacja.
Dowód realizacji: opis i analiza przypadku.
Termin: okres stażu.
Opracowała: Wioletta Januszewska nauczycielka Nauczania Zintegrowanego w Zespole Szkół Ogólnokształcących; Szkoła Podstawowa Nr 2 |